COVID-19 עולמי

מומחה הבית הלבן למאבק בקורונה תומך בחיסון ילדים ובני נוער

ד"ר פאוצ'י סבור שחיסון ילדים יתרום להשתלטות על הנגיף, חולק שבחים על מבצע החיסונים בישראל ומאמין שבסוף הקיץ נחזור לשגרה מלאה

פרופ' אנתוני פאוצ'י, ראש צוות המומחים של הבית הלבן למאבק בקורונה. צילום: דוברות הבית הלבן

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר בצוות הקורונה של הבית הלבן, עומד על כך שיש חשיבות לחיסון ילדים כדי להשתלט על נגיף הקורונה. הוא אמר זאת בראיון לערוץ 12 ששודר אמש (ד'). להערכתו, חזרה מלאה לשגרה תהיה כנראה רק בסוף הקיץ או בתחילת הסתיו הקרוב.

ד"ר פאוצ'י חלק שבחים למבצע החיסונים בישראל - "נעשה באופן מעולה" והוסיף: "כולם מסתכלים על ישראל ועל שינוי העקומה בה וכולם מייחלים שמתישהו בקרוב יצליחו להשתוות אליה, כי כשמגיעים לרמה נמוכה מאוד של הדבקה, הסיכון נמוך מאוד כשחלק גדול מהאוכלוסיה כבר מחוסן ואפשר כבר באמת להתחיל לחזור לשגרה".

עוד אמר כי להערכתו, למרות שיצוצו וריאנטים שונים חדשים לנגיף, "ניתן יהיה להתמודד איתם. אני לא חושב שיופיע וריאנט שאף חיסון לא יצליח להתמודד איתו. הנוגדנים הנוצרים מהחיסון אולי מעט פחות יעילים נגד וריאנטים שונים, אולם היעילות לא נעלמת לחלוטין, היא רק מופחתת".

"חשוב מאוד לחסן ילדים", הדגיש פאוצ'י, "אנחנו יודעים היום שהנגיף הזה יכול לפגוע קשות בצעירים. הסיכוי אמנם קטן בהרבה לעומת מבוגרים או אנשים עם מחלות רקע, אך לא חסרים מקרים של צעירים חולים קשה. בני נוער במיוחד, בגלל האינטראקציות החברתיות שלהם, גורמים להתפשטות רחבה יותר של הנגיף מאשר ילדים קטנים. חיסון יגן על הילדים וגם קוטע שרשרת ההדבקה, שהיא חשובה באמת כדי להשתלט על הנגיף קהילה. לכן חשוב לחסן את הילדים, לרבות בני הנוער".

עוד אמר ד"ר פאוצ'י כי "סביר להניח שנזדקק למנת חיסון נוספת פעם בכמה זמן כדי לשמור על עמידות ההגנה מפני הנגיף. אנחנו לא יודעים כיום לכמה זמן החיסון עמיד. היעילות נשארת לפחות שישה חודשים אבל ייתכן שאף הרבה מעבר לכך, לכן עלינו להיות מוכנים לכך שבתוך שנה או יותר נצטרך לחסן אנשים פעם נוספת".

בתוך כך, בראיון לרוני לינדר מ"דה מרקר", מנה פרופ' רן בליצר "שבע סיבות אפשריות מדוע נעצרה תחלואת הילדים בישראל". בניגוד לרוב התחזיות המוקדמות מאז תחילת מבצע החיסונים, לא נרשמו התפרצויות משמעותיות של קורונה בקרב ילדים עד גיל 16 והתחלואה בקרבם נעצרה בדומה למבוגרים. חלק גדול מהם לא מחוסנים. גם בקרב ילדים חלה ירידה דרמטית בהדבקה בתקופה האחרונה לעומת המצב לפני מבצע החיסונים.

על פי נתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול (ד'), פחות מ-400 ילדים נמצאו חיוביים לנגיף: 231 בחינוך העל יסודי, 108 בחינוך היסודי, 14 בגני הילדים (קדם יסודי) וחמישה בחינוך המיוחד.

שבע האפשרויות שמציע פרופ' בליצר לשאלה מדוע נעצרה התחלואה בקרב ילדים למרות שרבים מהם אינם מחוסנים: מדיניות חובת השימוש במסיכות - "החלטה אפשרית על הסרת המסיכות תגרום למצב זה להשתנות"; התו הירוק - "ילדים לא יכולים להשתתף בהתכנסויות המוניות במקומות סגורים עם מבוגרים לא מחוסנים ואחד עם השני והם מוגנים. בלי שמירת מרחק ומסיכות למשל במופעי בידור ותרבות לילדים, עלולים להיווצר תנאים שיאפשרו התפרצויות מעת לעת"; הגנה דרך המבוגרים – "ייתכן שחסינות המבוגרים כתוצאה מהחיסון משפיעה על חסינות הילדים"; ילדים פחות מדביקים ונדבקים;  שיעור הילדים המחלימים גבוה מכפי שנדמה - "ייתכן שילדים חלו אבל הם אסימפטומטיים ולא טרחו להיבדק"; יש התפרצויות שלא יודעים עליהן; ו"ייתכן שהיה לנו עד היום מזל".

נושאים קשורים:  ד"ר אנתוני פאוצ'י,  פרופ' רן בליצר,  חיסונים,  חיסון לקורונה,  חיסון ילדים,  חדשות,  19-COVID
תגובות