חדשות

"פרבנר 20": חיסון חדש נגד דלקת ריאות במבוגרים בדרכו לישראל

אשתקד מתו בישראל 512 חולים מדלקת ריאות | החיסון החד פעמי, המיועד להחליף את שני החיסונים הקיימים היום, טרם קיבל את אישור משרד הבריאות | פרופ' גליה רהב: "החיסון החדש נוח ויעיל יותר"

חסיון מבוגרים, דלקת ריאות (צילום: אילוסטרציה)

"פרבנר 20", חיסון חדש המגן מפני 20 זנים של החיידק פנמוקוק, הגורם לדלקת ריאות במבוגרים ובמקרים קיצוניים גם לדלקת קרום המוח ולאלח בדם, יגיע בקרוב לישראל. כך דיווחה לראשונה היום (ג') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

נתוני משרד הבריאות מראים, כי בשנת 2021 מתו בישראל מדלקת ריאות כסיבה יחידה 512 איש ו-5,491 מדלקת ריאות בשילוב עם מחלות אחרות.

נוסף על יעילותו נגד מספר גדול של זני החיידק, ל"פרבנר 20" יתרון גדול נוסף: הוא חד פעמי ולכל החיים. בחיסון פנוימווקס הוותיק יש להתחסן מחדש אחת לחמש שנים והוא נחשב לבעל יעילות נמוכה. ב-2021 קיבלו כ-79% מקרב בני 65-74 קיבלו את החיסון. חיסון אחר הכולל בסל הבריאות בישראל, "פרבנר 13", ניתן למבוגרים שמצויים בסיכון מיוחד, כמו הסובלים מדיכוי חיסוני, מושתלים, חולי אי ספיקת כליות ועוד.

השנה הוגשה בקשה לסל התרופות לאפשר לכל בני 65 ומעלה לקבל את החיסון החדש "פרבנר 20", ללא תשלום, אך הוא טרם נרשם בישראל והשימוש בו כפוף לאישור הוועדה המייעצת לחיסונים ולמחלות זיהומיות.

פרופ' גליה רהב, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות, אמרה ל"ישראל היום" כי "החיסון החדש נוח ויעיל יותר ויכול ליתר את חיסון הפנוימווקס". לדבריה, החיסון נרשם בארה"ב ובאירופה ו"הגיע הזמן שבישראל יחשבו על האוכלוסיה המבוגרת".

נושאים קשורים:  פרופ' גליה רהב,  דלקת ריאות,  חיסונים,  חדשות
תגובות