חדשות

ועידת הר"י דנה בדרכים לעצור את הרפורמה המשפטית

ביוזמה של שני ראשי איגודים רפואיים דנים משתתפי הוועידה בצעדים נגד איומי החקיקה על הרפואה והבריאות בישראל | בין האפשרויות: הכרזה על סכסוך עבודה של הר"י | "החלוקים הלבנים" הפיצו את מספר הטלפון האישי של יו"ר הר"י בעשרות קבוצות מחאה

ד"ר ירון בר לביא, יו"ר האיגוד הישראלי לטיפול רפואי נמרץ. "אנו רואים את עצמנו כגוף מוביל מוסרית במדינה. הכרזת סכסוך עבודה היא רק אחת מהאפשרויות"

הצעה להכריז על סכסוך עבודה של ההסתדרות הרפואית (הר"י) בשל ההשלכות של המהפכה המשפטית על הבריאות ועל מקצוע הרפואה, הוגשה להחלטה בוועידת הר"י ה-44, שנפתחה אתמול (ד'). את ההצעה הגישו שני צירים: ד"ר ירון בר לביא, יו"ר האיגוד הישראלי לטיפול רפואי נמרץ, ופרופ' דורון קופלמן, יו"ר איגוד הכירורגים בישראל.

ד"ר בר לביא מסר הבוקר (ה') ל"דוקטורס אונלי" כי פורום של ראשי האיגודים, צירים, מחאת החלוקים הלבנים ועוד, דן עתה במתווה שהניחו הוא ופרופ' קופלמן, והוא מעריך כי ההצעה תשונה. "הכוונה היתה להניח בסיס לדיון, נייר עמדה, פתיח לדיון. אנו רואים את עצמנו כגוף מוביל מוסרית במדינה. הכרזת סכסוך עבודה היא רק אחת מהאפשרויות וייתכן שזו לא הדרך שתיבחר".

בתוך כך הפיצו הבוקר חברי מחאת החלוקים הלבנים את מספר הטלפון האישי של פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י, בעשרות קבוצות ווטסאפ של תומכי המחאה. בהודעתם נכתב: "דחוף! עכשיו! קוראים לכם לשלוח הודעות לפרופ׳ ציון חגי - דורשים מהר"י למנוע הפגיעה ברפואה ובבריאות כתוצאה משינויי החקיקה ולהכריז על סכסוך עבודה!".

הודעת הווטסאפ של החלוקים הלבנים. הופצה בעשרות קבוצות מחאה

במסמך ההצעה של פרופ' בר לביא ופרופ' קופלמן נכתב: "כגוף המייצג את הרוב המכריע של רופאות ורופאי ישראל, אנו קוראים לקברניטי המדינה לחדול מחקיקת הבזק מרחיקת הלכת, לפעול, ברוח קריאת נשיא המדינה, בשיקול דעת זהיר ותוך דיון ארוך ומעמיק עם כלל חלקי הציבור, בכדי להגיע להסכמות רחבות. יתרה מכך, אנו קוראים לעשות כל מאמץ ולנצל את ההזדמנות שבמשבר הנוכחי בכדי לבצר את הדמוקרטיה הישראלית בחקיקה נצחית, למען הדורות הבאים והמשך שגשוגה של מדינת ישראל כמדינת יהודית ודמוקרטית", נכתב בהצעה.

על פי ההצעה, החותמים יסמיכו את הר"י להכריז על סכסוך עבודה; לדון בצעדים נוספים על מנת לעצור את הרפורמה; לכנס ועידת חירום ביום א' הקרוב; להקים צוות משימה ייעודי לנושא מניעת הפגיעה באיכות הרפואה ובבריאות הציבור; להפיץ מידע לרופאים ולציבור הרחב בדבר פוטנציאל הנזק של המהפכה המשפטית לרפואה ולבריאות ולפנות לנשיא המדינה, לממשלה ולכנסת בדרישה להתייעץ עם הר"י ולקחת בחשבון את ההשלכות על הבריאות בכל "פשרה" או שינוי במבנה המשטרי או המשפטי בישראל.

הכותבים מציינים את הדאגה בקרב חברי ההסתדרות הרפואית כי בעקבות הרפורמה המשפטית ישונו עמודי התווך עליהם נשענת הדמוקרטיה, והן הרפואה והן הבריאות בישראל ייפגעו.

בין השאר הם חוששים שהחלטות מינהל רפואי תתקבלנה ללא שקיפות ובצורה לא עניינית מבלי להסתמך על דרג מקצועי; שבמינויים במערכת הבריאות יתערבו שיקולים זרים ולא שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד; שעלולים להתקבל החלטות או חוקים שיפגעו בזכויות אדם, בבריאות הציבור או באוכלוסיה מסוימת; שתיווצר אפליה במתן טיפול רפואי ופגיעה באוכלוסיות מוחלשות; שתחום הרפואה יהפוך נגוע בניגוד עניינים, בעיקר על רקע שיקולים עסקיים וכלכליים; שעלולה להיות פגיעה בחופש אקדמי, מדעי ומחקרי ההכרחיים להמשך קיומה של רפואה מתקדמת.

עוד הם מציינים כי בעקבות הרפורמה ניתן יהיה למנוע התאגדות מקצועית לרבות זכות השביתה; שהקצאת משאבי בריאות והכרעה במחלוקות רפואיות תהיינה נגועות בשיקולים זרים; שבית המשפט והייעוץ המשפטי העצמאי יוכלו לפרש ולאכוף את חוקי הבריאות עם שיקולים זרים, ושהסמכות והאחריות להכשרת מקצועות הבריאות יועברו לידיים שרמת הפרופסיה לא תהיה השיקול העיקרי שלהן.

"נוכח התבטאויות חוזרות של חברי הקואליציה והצעות חקיקה שונות, עולה חשש כבד כי זו לא מעוניינת רק בהתגברות על השפיטה, אלא גם בהתגברות על כל סמכות מקצועית, בכדי לאפשר משילות מקסימלית ללא מגבלות שלטוניות. כפרופסיה, ציבור הרופאות והרופאים בישראל לא יוכל לעבור לסדר היום על הגדרה מחודשת זו של מעורבות השלטון במינהל הרפואי ובשיקולים המקצועיים, המסכנת את בריאות הציבור ואיכות הרפואה", ציינו הכותבים.

"קיימת סכנה של ממש לעצמאות המועצה המדעית של הר"י, לחינוך המתמחים ולחופש בחירת ההתמחות, ולהתערבות בהכשרה הרפואית בצורה שתפגע אנושות באיכותה. מעורבות זו מהווה שינוי יסודי במסגרת העבודה של הרופאים ותחייב נקיטת צעדים ארגוניים, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה במידה שהחקיקה תתקדם לקריאה שניה ושלישית", נכתב בהצעה.

נושאים קשורים:  הר"י,  מחאה,  הרפורמה המשפטית,  מהפכה משטרית
תגובות
אנונימי/ת
16.03.2023, 10:48

ההסכם הקיבוצי פג לפני שנתיים או שלוש שנים וזה לא מזיז לכם!!!
תתמקדו בלייצג את כל הרופאים שמשלמים לכם דמי חברות ולא זולים כלל במקום ליצג חלק מהם. תדאגו להסכם קיבוצי חדש וטוב.
יש לכם מה ללמוד מההסתדרות הכללית שמנסה לדאוג לעובדים שלה בלי להיכנס לביצה הפוליטית

אנונימי/ת
17.03.2023, 14:09

אנונימי/ת13.03.2023, 23:24
אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

אנונימי/ת
17.03.2023, 14:14

נכון מאד. ההסכם הקיבוצי פג מזה 3 שנים ורבע. בשנים האחרונות הר"י הדגימה עדישות מוחלטת בכל ההיבטים הארגונים/מקצועים. אפילו מפתיע לראות התלהבות כה דרסטית, חבל רק שבפן אינו שייל כלל לתחום פעילות ההסתדרות. קפיצת חתול מת?

16.03.2023, 22:38

ושוב משחקי פוליטיזציה באיגוד מקצועי.
אני במקרה תומכת ברפורמה אבל העניין באמת שלא ידחפו לנו פוליטיקה לאיגוד המקצועי.
אין להר"י מנדט לעסוק בפוליטיקה.
אין להר"י מנדט להתסיס או להכריז סכסוך מקצועי בשל עמדה פוליטית של רופא זה או אחר.
עצם העיסוק בכך הוא חרפה, פגיעה הרופאים שדעתם שונה וסטייה מתפקידו ההסתדרות הרפואית.
זהו צעד שיעוות את פני האיגוד המקצועי. למשל, מחר מנהל מחלקה יקבע איזה מתמחה מתקבל להתמחות (הצטיין בהפגנות ? התחפשה לשיפחה ? )
האתיקה תשנה עוד יותר את פניה - ואני די שמרנית מטיבעי....
אסור שהר"י כאיגוד מקצועי תעסוק בפוליטיקה ו/או תחלק ציונים לפוליטיקאים.
אגב, יהיה נחמד גם אם דוקטורס אונלי יורידו את ההתלהבות הפוליטית החד צדדית.

17.03.2023, 19:21

👍🏼

אנונימי/ת
18.03.2023, 18:42

תודה לך!

אנונימי/ת
16.03.2023, 23:12

הר"י היא איגוד מקצועי ומאגד תומכי הרפומה ומתנגדיה , מי שרוצה להרוס את האיגוד שימשיך להתנהג כאילו הוא בן יחיד שלקחו לו את הצעצוע והוא בהתקף טנטרום שבו הוא שובר והורס כל מה שסביבו .
אנחנו ויש רבים כמוני מתנגדים להכנסת פוליטיקה להסתדרות הרפואית בכל צורה שהיא . ובמקום להשתולל תנסו בבחירות הבאות לנצח ואז תשנו דברים כמו בכל מדינה דמוקרטית.

אנונימי/ת
17.03.2023, 18:06

תיאור מדויק

17.03.2023, 19:21

👍🏼

אנונימי/ת
18.03.2023, 06:58

מדוייק

אנונימי/ת
17.03.2023, 00:23

די לפוליטיזציה של הר"י.
הניחו לנו.

17.03.2023, 09:16

במקום לעסוק בשיפור תנאי ההעסקה והשכר של הרופאים, בחרתם ללכת כעדר מוסת ולדאוג לתנאי העסקתם של השופטים הדמוקטטורים?

אנונימי/ת
18.03.2023, 06:58

מדוייק

אנונימי/ת
18.03.2023, 18:33

תודה יובל, רופא עם אינטגרטי. מעריכה אותך. אני עוד קטנה אז אין לי את האומץ שלה לחתום בשמי. רב תודות.

17.03.2023, 09:23

הר״י הוא לא המגדלור המוסרי של אף איד. די לפוליטיזציה.
אני תומך נלהב של הרפורמה הזאת ועדיף שתתמקדו בהסכם הקיבוצי שפג.

אנונימי/ת
18.03.2023, 06:59

צודק

עיסוקנוהוא ברפואה ולא בפוליטיקה, מה גם דלדעתי טענות על קץ הדמוקרטיה בהגבלת כוחו הדיקטטורי של הבגץ, הינן לגמרי לא נכונות ואף שקריות.
לכן, חשוב לפעול לשיפור תנאי הרופאים ודברי שכאלה ולא שהר"י, כגוף המייצג את כלל הרופאים, שחלק נכבד מהם תומכים ברפורמה, לא צריך כלל להתעסק בסוגיה זו, אלא אם כן היא משפיעה על מעמד הרופא וכדו', דבר שלמיטב ידיעתי והבנתי אינו חלק מאותה רפורמה חשובה

אנונימי/ת
17.03.2023, 09:26

איגוד מקצועי הוא פוליטי במהותו (גם אם התוכן הפוליטי איננו מדיני בהכרח). ההיסטוריה מלמדת שכך תופסים זאת משטרים בדמוקרטיות פגומות ובדיקטטורות (כולל אצלנו: מי שמתנגד לדברי ההנהגה מקוטלג כשייך למחנה הפוליטי המנוגד). אם כל המגיבים כאן המתנגדים ל''פוליטיזיציה'' הם מתומכי השינויים שמובילה הממשלה, הרי שבעצם גם דעה זו מייצגת עמדה פוליטית. פשוט תנו לאנשים להתבטא ולדון במה שמפריע להם לעבוד כראוי.

אנונימי/ת
17.03.2023, 14:06

האור הבוקע לך מאזור תחתון, באמת ראוי לציון,
נכון, יש מתנגדים ויש בעד.
אבל למה להכניס פוליטיקה לאתר המכובד.
טפל בפציינטים במקום להתעסק במלחמה.
מחר גם, לא תרצה לטפל הערבי, בחרדי או סתם ביהודדי

אילו רק טרחה הרי להקדיש את אותה האנרגיה לשיפור תנאי המיתמחים. מה נידחפתם גם אתם לפוליטיקה?

אנונימי/ת
17.03.2023, 09:40

למי שהגיב היום ב 9:26 - לספקולציה שלך אין קשר למציאות.
אני מתנגד לרפורמה ובמקביל מתנגד ללקיחת צד של הר"י בעניין. שהר"י תתעסק בתפקיד שלה - יצוג ושיפור תנאיהם של הרופאים. כן גם של אלה שתומכים ברפורמה

אנונימי/ת
19.03.2023, 11:18

כל מילה בסלע!
שהר"י תתחיל לדאוג לפנסיות של הרופאים !

17.03.2023, 10:07

מה לגבי הרחבת סמכות בתי דין רבניים? הביטוח המקצועי צריך לכסות גם תביעות כאלה ובזה הר״י לא מטפלים.

אנונימי/ת
17.03.2023, 10:15

לדעתי אין לדחוף את הר"י לסוגיות פוליטיות ולמחלוקות
יש מספיק נושאים מקצועיים לקדם

Pecunia non olet
את המתנגדים למחאה מעניין רק הכסף. "עדיף שתתמקדו בהסכם הקיבוצי שפג", הם אומרים ולעזאזל הדמוקרטיה. לטעמם של שוחרי המהפיכה המוטו על דגל הר"י צריך להיות "שיפור תנאיהם של הרופאים" ולא חשוב באיזה תנאים נמצאת המדינה...

אנונימי/ת
18.03.2023, 01:54

פרופסור. משעמם לך? . על אזה צד של דמוקרטיה אתה מדבר? אתה קורה להתנגדות - דמוקרטיה. זו לא התנגדות. זו שטיפת מוח לצורכי אגו של לפיד ואהוד ברק. לא ברור לי מי כאן בובה של מי. ואם יפסיקו לשלם למפגינים, אני לא בטוח שיהיו הפגנות המוניות. ועוד - בבחירות הללו לא היו תלונות לזיופים . זה ממש לא רגיל בנוף שלנו. הפגנות החלו כמאת מיד לאחר כינון הממשלה, עוד לא עבר שבוע. את ה"מתנגדים" לא מעניינת רפורמה או בחירות, או דמוקרטיה. מעניין אותם שלטון, . רפורמה זו רק הצדקה לתפיסת שלטון. מין פרובוקציה - היו כאלה בעבר בהיסטריה של אנושות , גם מפורסמות שבמאה הקודמת. אתה אדם אינטליגנטי ולא ילד. תעשה 2 ועוד 2. ולא רק אתה, כל אלה שיודעים מראש מה יקרה פו , תחשבו עוד פעם. ביבי נבחר 6 פעמים. לא זכור לי שהוא נחשב דיקטטור . ולא התרשמתי שלפיד דמוקרט גדול.
מאוד לא אוהב שעיתון מקצועי עוסק בפוליטיקה ומביא אותנו לוויקוחים מיותרים. וגם מפגין אטימות לבקשות נשנות של קולגות להפסיק עיסוק בפוליטיקה כאן. רפואה - זה מקצוע א-פוליטי.

אנונימי/ת
18.03.2023, 11:05

חבל שיפסיקו לשלם למפגינים
אני מקבל כל מוצ"ש שיק שמן מאירן ושיק עוד יותר שמן מממשלת גרמניה
זוהי תוספת חשובה לפרנסת משפחתי
חבל שפרנסתי תיפגע...
( האם המגיב המעורער שהגיב הוא רופא?)

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:12

כן רופא. אבל לראות שמדינה מתפרקת בגלל כמה אנשים עם אגו גדול וחוסר אחריות שמדרבנים אנשים למלחמת אזרחים ,שתביא אתנו למצב לא רצוי -ואנחהו יכולים להפוך לפליטים. כמו שקורה עכשיו ברוסיה ואוקראינה. לא נשכח שישראל מדינה קטנה ולנו מי פה אין לאן להגר בגבולות שלנו. זלזול במצבינו יביא אותנו לשם. לא צריך להיות בשביל זה רופא. גם בג"ץ בלי מדינה - זה סתם פליטים. כולם צריכים לחשוב ולא לצחוק על אחרים. ואציין ששיטות שטיפת מוח עובדות על אנשים ללא קשר למקצוע. תחשוב על זה .
במצב זה אשאר אנונימי.

למי שמתבייש בזהותו ומשתמש בסגנון בלתי תרבותי לא מגיעה תגובה עניינית פרט לעצה שבמקום ללמד חשבון ילמד עברית. כי אז, יוכל לקרוא עיתונים שלא מפיצים 'פייק ניוז'.

אנונימי/ת
17.03.2023, 10:40

אני לא רואה אף אחד שיש לו האומץ, או לא חשב על כך, חלק גדול מ 64 הקולות שבהם מתפארים , אינם אלא קולות קנויים בכסף .
קולות אלו הם של יהודים אבל לא ציוניים כלל . אותם מעניין רק כסף שבא מעמל אנשים עובדים , משרתים ,ומשלמי מיסים , ציוניים ועוד .
קולות לא ציוניים אלא באים על חשבון אנשים ציוניים עובדים ודמוקרטים.
קולות אלו הם לא ממקור ציוני אלא בהוראת הרבנים שמנהיגים אותם שאינם חלק מהעם . אותם מענין הכסף של האנשים העובדים, הם אינם מעוניינים ומתנגדים לשרות צבאי , לימודי ליבה ומעבר לכך, רק הכסף שקונים אותם ולחיות חיים שאינם קשורים כלל לדמוקרטיה והיתערות בחיי העם הכללי .

17.03.2023, 17:36

חוצפן.
איש לא קנה את הקול שלי.
אגב, מי שקונה קולות ומסיע להפגנות זו הקרן החדשה ואירגוני השמאל.

אנונימי/ת
18.03.2023, 01:56

אם אתה חושב שקולות קנויים- תציג רעיות. אל תדבר סתם.

אנונימי/ת
18.03.2023, 07:00

צודקת

אנונימי/ת
18.03.2023, 11:07

זה לא צנוע להציג רעיות
בוט, תלמד עברית לפני שאתה מגיב!

אנונימי/ת
19.03.2023, 15:09

מדוע בוט, כי חושב שונה ממך? ובהקשר לשגיאת הכתיב, אולי
אותו רופא/ה הוא או היא אינו או אינה ילידי הארץ . התנשאות שמאלנית דוחה.

19.03.2023, 20:11

חוץ מהשטויות שכתבת, אולי תסביר איך רצב הדמגוגיה הזולה שלך קשור איכשהו בארגון יציב של הרפואה בישראל? הר״י אינה מפלגת שמאל ואינה תחליף למפלגת מרץ ז״ל או לחדש.

אנונימי/ת
17.03.2023, 10:58

״… שתחום הרפואה יהפוך נגוע בניגוד עניינים, בעיקר על רקע שיקולים עסקיים וכלכליים״ - מעניין, כי כבר עתה מנהלי מחלקה דואגים ליקירהם בקבלה להתמחות, והם מדברים על ניגוד עניינים? טול קורא מבין עיניך…

אנונימי/ת
17.03.2023, 12:15

בלי פוליטיקה מעין זו בארגון. אין לזה מקום. בשום צורה. בחירות הן בקלפי ורק שם.
די לסתימת הפיות.

אנונימי/ת
17.03.2023, 12:17

תתעסקו בעניינים מקצועיים ולא ברפורמה לכאן או לכאן.
לא בשביל זה אני משלם כסף להר"י.

אנונימי/ת
17.03.2023, 12:41

יש חלק לא מבוטל של רופאים בעד הרפורמה. אולי תתעסקו בלדאוג לרופאים ולמתמחים ולאינטרסים שלהם

אנונימי/ת
17.03.2023, 13:13

חוצפה, השמאל לעולם לא בוחל באמצעים שאינם מן העניין.

אנונימי/ת
17.03.2023, 13:30

כנראה ששלב הדיבורים הולך ומסתיים . נצטרך להיאבק בכל הדרכים על חרותנו ועל דמותה של המדינה .

אנונימי/ת
17.03.2023, 13:38

צריך ללמוד מההסטוריה המאד קרובה. כאשר פולין והונגריה הפכו למדינות לא ליברליות רוב האנשים לא התייחסו להפיכה כי היא לא פגעה להם בכיס הפרטי. כאשר הם התעוררו תחת שלטון רודני ונשאלו איפה הם היו התשובה הייתה: ״היינו בקניון״. ודאי שצריך לשמור על תנאי ההעסקה שלנו אבל לפני זה צריך לדאוג שנחיה במדינה חופשית.

אנונימי/ת
18.03.2023, 02:05

כמו גם רוסיה. הם אף פעם לא היו ממש דמוקרטיות. ישראל מודרנית מהתחלה מדינה דמוקרטית והיום פעילות ה"מתנגדים" היא לא דמוקרטית. ותקשורת היא צד בזה ולכן מסתירה הרבה דברים. התייחסות מפגינים לחושבים אחרת מחפירה. מזכירה התנהגות של שטורמר.

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:08

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

הר"י הינו גוף מקצועי ואנו לא צריכים לקחת חלק בוויכוחים פוליטיים.

17.03.2023, 14:11

אל להר"י להתערב בפוליטיקה; ובודאי לא לאיים בשביתה ולסבל לציבור בעניין שאינו קשור במיוחד לרופאים.

אנונימי/ת
17.03.2023, 14:37

מיעוט קטן השתלט על הר"י. מתנגדי הרפורמה האנרכיסטים. אז מה אם יש יו"ר איגודים שדוחפים לכאוס. מי שנתן להם מנדט, הם נבחרו באופן מקצועי. שלא יערבו פוליטיקה מוטה ואנרכיסטית בארגון מקצועי. מי שמנסה לתמוך ברפורמה, להגיד מילה בעד. הופך למצורע. כמות הרופאים/ות ה"אנוסים/ות" ענקית. הפה של המוני רופאים נסתם בשיטה בולשביקית טרוריסטית. לצערי גם האתר DoctorsOnly הפך שופר בסגנון פראבדה.
אני מרגישה כמו בחוות החיות ו 1984 של אורוול. החזירים השתלטו והאח הגדול משגיח. פחד....

אנונימי/ת
17.03.2023, 16:10

אוי אוי אוי-סכיזופרניה פרנואידית...

אנונימי/ת
18.03.2023, 02:11

אז למה אתה אנונימי אם אתה נורמלי, ואלה שחושים אחרת ממך הם סכיזופרניה פרנואידית. ? אתה אף פעם לא תועה?
אני אנונימי כלא רוצה אשפוז כפוי.

קשה להאמין שרופאים, ראשי איגודים החושבים עצמם לאנשי מדע יטענו טענות הזויות וחסרות בסיס, כגון אלו המפורטות בכתבה זו, על הקשר כביכול, בין הרפורמה המשפטית המוצעת לבין כל החוליים שמנו. חבל שלא מנו גם את האפשרות של פלישת חייזרים לכדור הארץ לבלימת הרפורמה. 220 פרופסורים מכל תחומי המדע חתמו על עצומה התומכת ברפורמה המשפטית. מדובר בוויכוח פוליטי בין שני מחנות שאין לו שום קשר עם הנושאים המדעיים או הפרופסיונליים בהם הר"י צריכה לעסוק. הרופאים המוזכרים בכתבה יכולים להפגין בעד מי שבא להם (בתנאי שלא יחסמו כבישים בניגוד לחוק) אך אם הר"י תחליט לצאת במאבק פוליטי מאורגן נגד הממשלה - אני אפרוש ממנה, ואני מאמין שגם רופאים רבים אחרים יעשו זאת.

17.03.2023, 17:37

תודה פרופ' אלידן, על שבזכות התגובה הראויה שלך אני מרגישה פחות לבד בקריאה להוציא פוליטיזציה מהר"י. שבת שלום.

אנונימי/ת
18.03.2023, 02:23

אני אתך פרופ' אלידן. הייתי מוסיף כאן רעיון שאולי יפטור את המחלוקת. צריך לעשות משאל עם בשאלה של רפורמה משפטית כן או לא . שאלה פשוטה. והמשאל עם מחייב. פוליטיקאים שלנו לא מסוגלים להגיע לפטרון המחלוקת לכאן אן לכאן. לכן העם צריך להגיד את דברו ובזה לסיים את הבלגן. וגם בג"ץ יצתרך לקבל את זה.
מי שיכול להעביר רעיון הלה - אנה תדחפו, תתנו כתף.

אנונימי/ת
18.03.2023, 07:09

תודה רבה פרופ' אלידן על תגובתך. חושבת בדיוק כמוך.

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:31

בהמשך ל-02.23 -משאל עם עדיף על מלחמת אזרחים.

אנונימי/ת
18.03.2023, 18:30

פרופ' יקר, המשאל נעשה לפני חודשים מספר. אני כרופאה ואזרחית הצבעתי בקלפי בעניין הרפורמה והמשילות. אלו היו כותרות הבחירות. העם אמר את דברו אבל קומץ אנשים שממבט ראשון ושני נראים אנשים בעלי תחלואות נפש עם שנאה קשה שלא קשורה לרפורמה כלל בעיניי. וכל האחרים לא טורחים להעמיק ונגררים אחר התקשורת שהינה מסיתה ומזלזלת עד מאוד באינטלגנציה של הצופים.

אנונימי/ת
17.03.2023, 16:34

לתומחי ה"רפורמה":
"אלה שאינם לומדים מההיסטוריה גורלם הוא שיחזרו עליה.- ג'ורג' סנטיאנה"
הבעייה שהם גוררים אחריהם את כל השאר...

אנונימי/ת
17.03.2023, 18:21

מתנגדי הרפורמה גוררים את כל השאר לחזור על מה שברית המועצות חוותה בימי סטאלין התכוונת/ה? אתם כמו בחוות החיות, הולכים שבי אחרי הפרופגנדה של האליטה החזירית. ברק וברק מושכים בחוטים. מ 2019 לפחות אהוד ברק בונה את המרד המטורף הזה ורק חיכה לזמן הנכון ולתירוץ. שומעים אותו כבר ב 2019 מדבר על להוציא מיליונים לרחובות ועל איך "נבלום בגופנו את הרס הדמוקרטיה". איזה הרס היה אז על הפרק? היתה רפורמה אז? אתם אידיוטים שימושיים ועוורים.

אנונימי/ת
17.03.2023, 18:29

ומה עם בני ברק, לאן הם מושכים? הם כולם בצבא אז אסור להם לדבר? הם עסוקים בעבודה ואין להם זמן לשטויות. הם שורפים פחי אשפה כדי שלא יהיה סירחון ברחובות. הם לא חוסמים את האיילון, הם עוצרים את הרכבת...

אנונימי/ת
17.03.2023, 20:19

אני כל כך מתבייש בקומץ הצעקני כאן.
אני כל כך גאה בחברי, אנשי הצוות הרפואי, שיוצא להפגין ולהראות ולהראות.
ומברך סוף סוף את הר"י שבחרו לא לשתוק יותר ולהכניס את כוחם כנגד הטירוף המתחולל כאן.

כשהכל יסתיים (או לרעה, או לטובה) אולי אז יחזרו לדבר על תנאי העסקה וכסף ושעות נוספות. זה הדבר היחיד, כנראה, שאינו קשור לרפואה אבל יכול לחדור את אלו במגדל-השן-חלוק-לבן-לבן-נקי-אל-תערבבו-פוליטיקה.
כאילו מה שקורה פה בכלל זה "פוליטיקה".

אנונימי/ת
18.03.2023, 07:07

הפוך גוטה, הפוך.
הרוב - לא נמצא בהפגנות.
אין שום מקום להר"י בעניין זה.

אנונימי/ת
19.03.2023, 01:04

לך ...... לך לעבוד והפסק לבלבל את המוח.
מדובר באיגוד פרופסיונלי ולא במפלגה פוליטית.

20.03.2023, 23:26

ואולי לא יהיה להם לאן לחזור? חשבת על זה? לשם אתה ושכמותך מובילים. אם הר״י יתערב במשחק הפוליטי תיפגע יכלתו לדאוג לחבריו הרופאים ובזה יחרץ גורלו להיסגר. אני באופן אידי הצהרתי כי אם הארגון יתערב באופן רשמי בפעילות בעד או נגד הרפורמה אפסיק את חברותי בארגון.

אנונימי/ת
17.03.2023, 22:32

איכשהו זה עבר מבלי ששמו לב, אבל האנונימי של 10:40 כתב את אחת התגובות האנטי דמוקרטיות הקיצוניות שנכתבו כאן. ואם יש כאלה ששותפים לדעתו המצב חמור.
מתגובתו משתמע שלא כל הקולות בבחירות שווים. יש קולות שאמורים לא להחשב או להחשב פחות. בכך למעשה הוא רומס ברגל גסה את סעיף 4 של חוק יסוד הכנסת.
זו הדרך לדיקטטורה.

18.03.2023, 06:00

המהפיכה המשפטית שאותה מוביל ראש הממשלה, אינה עניין של ימין ושמאל וראו את עמדתם של אנשי ימין מובהקים כמו לימור לבנת, מאיר שטרית, בני בגין ואחרים.
החלשת הייעוץ המשפטי, תפגע בכל אחד - ראו את הכוונה לאפשרי לבוגרות סמינר מורים לקבל הכרה להיות מטפלות בתחום מקצועות העזר ברפואה, ללא הכשרה רפואית רצינית.
כך זה עלול להמשיך לעוזר רופא ומקצועות נוספים מבלי שיהיו כלים משפטיים לעצור זאת.

אנונימי/ת
18.03.2023, 07:06

לא נכון! הרפורמה באה להשיב את הסדר במערכת המשפט. בג"ץ של לפני 30 שנה אינו בג"ץ של היום.

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:41

רופאים יכולים להתנגד לצעדים כאלה. אבל בעבר כבר השתנו דברים לרעה. ראה מד"א וכל מיני מסגרות אחרות - וציבור הרופאים לא התנגד נחרצות. וזה פוגע ברפואה. על כך הר"י צריך להילחם. ולא על מצב בתי משפט ומשפטנים. לבג"ץ היום יש כח בלטי מוגבל. לנו לא.

אנונימי/ת
18.03.2023, 07:04

אינני מעוניינת שהר"י תתערב.
לא יודעת מי נמצא ב"מחאת חלוקים הלבנים" -אותי הם לא מייצגים.

אנונימי/ת
18.03.2023, 07:51

מדכא לראות ולקרוא כל כך הרבה פוסטים נוטפי רעל כלפי מתנגדי הרפורמה ולחשוב שהכותבים , חלקם הגדול ( אלא שאינם בוטים מושתלים) הינם רופאים שרוממות המוסר והאנושיות אמורה להנחות את דרכם.
מדכא עוד יותר לחשוב שכשמדובר במאבק למען דימוקרטיה ועצירת שינוי המשטר בישראל למשטר דתי פוגעני , שפוגע בנשים ומיעוטים ובסופו של דבר בכולנו, מתייצבים אותם רופאים לצד אלו שעוסקים בהגדלת התמורה הכספית ותנאי העבודה.
אם להר"י יש רק תפקיד פרופסיונלי מדוע יש לו לשכת אתיקה? מדוע הוא עסוק בקביעת החינוך הרפואי של מתמחים? ועוד ועוד תחומים הרחוקים משיפור ההסכם הקיבוצי
די לרפרף בדפי ההסטוריה כדי לראות שאין כל חדש : רופאים עמדו וסייעו לל המשטרים האפלים במאות השנים וכן גם חלק מארגוני הרופאים
מדכא ,ככל שיהיה , אבל ניתן לתיקון
אנו לא עוסקים בפוליטיקה , אנו עוסקים בדרדור החברה הישראלית למשטר שמרני חשוך ואסור לאף גוף ציבורי חשוב ,כולל הר"י, לעמוד מנגד

אנונימי/ת
18.03.2023, 14:43

ל- 07.51 - מה קשור?

אנונימי/ת
18.03.2023, 18:36

הרעל הוא ברחובות, בהפגנה לא קשורה בבני ברק, בקריאות חוזרות לסרבנות, החזקת נשק (שיכוון אלינו אחיכם). השמאל מאוד מאוד אלים, ולראיה סוקל את כל מי שבקירבנו ומנסה לומר את דעתו השונה. ראה מה עושים לאלדד יניב, וראה דבריו של רקטור אוניברסיטת תל אביב. השמאל רוצה אחדות בשורות ומי שלא מתיישר מ-נ-ו-ד-ה. מזכיר לי משטר איום ונורא מהעבר.

אנונימי/ת
19.03.2023, 05:52

אני רופאה, הצבעתי לימין, אני לא חשוכה. נמאס כבר מהנאורות והעליונות שלכם שלא קשורה ולו בבדיל לרפורמה. מדובר בבעיות אישיות של האנשים שלא מוכנים לקבל את האחר וזה מתבטא לדעתי בכל מישורי החיים. אחידות היא אם כל הרעות. כן לפלורליזם מחשבתי! כן לכבוד לדיעה שונה! די לחרמות! די לעליגות של "רק לא ביבי".

31.03.2023, 02:25

יכלת להגיב שלא באנונימיות. אנחנו שמחים לדעת מי חושב מה. מתגובתך אני למד שלדעתך הדתיים למיניהם שמרנים חשוכים, פוגעניים, פוגעים בנשים ובמיעוטים. את/ה חושב/ת שהר"י צריכה לתמוך בדעתך הגזענית? אם אלה מסרים של ציבור הרופאים בישראל אנחנו לא בסירה אחת...

אנונימי/ת
18.03.2023, 12:59

חוצפה גדולה מצד רופאים מתנגדי הרפורמה, לקבוע כי ״הרופאים / הרופאות״ מתנגדים לרפורמה. האם ערכו מישאל בקרב חברי הר״י, על מנת לקבוע כמה תומכים וכמה מתנגדים?
הנני ״תמכת הרפורמה, אנוסה״ וידוע לי שיש עוד רופאים כמותי, הפוחדים להביע את דעתם בגלוי, פן יבולע להם. ואינם רוצים שיכנו אותם ״בבונים, כרותי אונת מוח״ . כי הדעה ה״נכונה״ נמצאת רק אצל העליונים בעיני עצמם.

אנונימי/ת
18.03.2023, 18:25

תגידו נפלתם על הראש? למה כרופאה אני צריכה לשלם להר"י? אתם ממש לא מייצגים אותי. לא להאמין כמה רופאים צרי אופקים, מלבד רפואה קיים אופק של "כלום ושום דבר". מה לנו ולרפורמה המשפטית. האם ראיתם פעם רופא שבוחר את עצמו ואז ממנה את הבן שלו לתפקיד בכיר במחלקה שאותה הוא מנהל? הבת של דורית בייניש שופטת וזו לא דוגמה יחידה, כל מע' המשפטית היא משפחה אחת גדולה, הבן של... הבת של...
האח של.... וכאשר השופטים סורחים אותם אנשים עושים לעצמם משפט, והם מעל לחוק! כנראה שאין קשר בין השכלה רפואית למוסר ושכל ישר.
!!!! אני מתביישת בהר"י.

אנונימי/ת
18.03.2023, 19:07

הר"י מייצבת עצמה לצד השמאל המבכה את הפסדו לימין בבחירות דמוקרטיות ואינו מסוגל להשלים עם תבוסתו זו. הרפורמה המשפטית היא משנית לגמרי במקרה זה. עדיף שהר"י יתעסק עם בעיות רפואיות אמיתיות ולא ידחוף את ראשו או אפו למיטה החולה של ההפגנות השמאל.

מי שמכם לדבר בשמי בנוגע לנושא פוליטי כל כך???
מה אתם מתערבים בכלל בהחלטות מדיניות ועוד חודשיים לאחר בחירות שבהם רוב (!!) העם בחר ברפורמה הזו??
אילו מייצגי מוסר אתם רואים בעצמכם?
אנחנו בסך הכל רופאים אין לנו שום עליונות מוסרית ! זה מקצוע כמו כל מקצוע אחר
ותפסיקו להתייהר במיוחד על חשבוני ועל חשבון דמי החברות המאוד יקרים שאני משלמת בלית ברירה
מספיק עם זה!

18.03.2023, 20:50

מי נתן לך זכות לעשות הצהרות פוליטיות בשם חברי הר"י? אין לך מנדט לעשות זאת. תדע לך שישנם אלפי רופאים חברי הר"י שמתנגדים נחרצות להבעת עמדה פוליטית ע"י ארגוננו המקצועי. אין ברפורמה המשפטית המיוחלת כל קשר ולו הכי קטן לבריאות העם או לתנאי העסקה של רופאים. קל וחומר, אין ברםורמה המשפטית המתוכננת כל פגיעה בדברים הנ"ל.
אנו, אלפי רופאים שמתנגדים להפיכת הר"י לגוף פוליטי מאורגנים ולא ניתן לזה יד.

18.03.2023, 21:18

מצטרף לכל הקוראים להר"י להתמקד רק בסוגיות הרפואיות ולא להכניס פוליטיקה לדיון בכלל .
אם הר"י תנקוט צד בדיון ולא משנה בכלל אם בעד או נגד הרפורמה - רבים מהחברים ואני בתוכם נשקול לפרוש ממנה ולהפסיק לשלם את דמי החבר

למנהלי האתר הנאור והדמוקרטי הזה יש שיטה מעניינת: הכתבות והדעות נגד הרפורמה והממשלמה ממשיכות להתנוסס במשך ימים ואילו התגובות של רופאים תומכי הרפורמה ניתנות לקריאה זמן קצר ביותר ואח"כ אי אפשר להגיע אליהן (למרות שרשום "71 תגובות"). האם זה מקרי?
רופאים למען הרפורמה.

אנונימי/ת
19.03.2023, 05:47

לאחיי הרופאים אני מניחה את העצומה הזו פה- אני חתמתי.
https://www.atzuma.co.il/drno

אנונימי/ת
19.03.2023, 10:25

לא זכור לי שנרשמתי לאיגוד פוליטי! איזו רדידות לנצל את הפלטפורמה המכובדת הזו לפוליטיזציה. בושה.

אנונימי/ת
19.03.2023, 13:07

https://www.atzuma.co.il/drno חתמתי. ותפסיקו למחוק ולצנזר בכך תגובות. מזכיר תחילת דרכם של משטרים אפלים.

אנונימי/ת
19.03.2023, 16:19

מוזר לי מאד - מדברים על דמוקרציה - אבל הגוף היחיד בארץ שיש להם כוח דומה לדיקטטר הם הבג"ץ - אני לא הצעתי להם ואין לי איך הביע דעתי - זה נקרה דמוקרציה? והעמותה שמשיגה לי בדעה שכולם מסכימים ללהתנגד ללהריפורמה ומוכנים לסיכסוך עבודה? אני חושב שאם זה מגיע להחלטה כזו - אנחנו כרופאים חייבים לשקול מה הרר"י משיגה ולבטל החברות שלנו בבגוף - שכמו הבג"ץ - לא מא מעויין להקשיב

אנונימי/ת
20.03.2023, 18:41

האם רק כוחנות - זה מה שנשאר? עצוב.

31.03.2023, 02:14

שביתת הרופאים בחסות הר"י היתה חסרת ערך (היא התגמדה לעומת שביתת כלל המשק שהיתה בו זמנית ולא היתה לה תרומה למאבק), בלתי חוקית (שביתות פוליטיות אינן חוקיות באופן בינלאומי) ובלתי מוסרית. על ראשי הר"י לעשות בדק בית. יש מקום לחשוב האם לא עדיף שהרשות המבצעת תעביר את החלק המקצועי סטטטורי של הר"י (כגון בחינות רופאים) לגוף ציבורי מנוהל לא ע"י רופאים ומעסיק רופאים לצורך החלקים המקצועיים, ואז הר"י תתעסק בלהיות בעיקר ארגון עובדים עם התנהלויות פוליטיות.