חדשות

רופאי משפחה מהעוטף הקימו מרפאה במאהל מול הקריה בת"א

ד"ר עמית נחושתן וד"ר אורן ערן, העובדים במרפאות קיבוצים בעוטף, מלווים מאז פרוץ המלחמה מטופלים מפונים ומשפחות חטופים | "הקמת המרפאה בקריה היא קריאה להתעוררות ולהחזרת החטופים"

ד"ר עמית נחושתן וד"ר אורן ערן במרפאת מאהל בוגרי מעלה הבשור מול הקריה בתל אביב. צילום: פרטי

ד"ר עמית נחושתן, בן קיבוץ רעים, וד"ר אורן ערן מקיבוץ משמר הנגב, פתחו אתמול (ד') מרפאה שבה יטפלו בתושבי העוטף שפונו לאזור תל אביב ובבני משפחות חטופים במאהל מול הקריה. רופאי המשפחה מאזור עוטף עזה מלווים מטופלים שחוו את השבעה באוקטובר, משפחות של חטופים, הרוגים ופצועים, ועובדים יחד במרפאות עין הבשור ובני נצרים של קופת חולים מכבי.

לדבריהם, כבר קיבלו פניות של רופאים נוספים שמבקשים להעתיק את המרפאה ליום בשבוע למאהל בקריה בצעד שנועד להדהד את הקריאה להשבת החטופים. "הבנו שהנושא של שחרור החטופים כבר אינו קונצנזוס, שמה שהיה ברור מאליו התמסמס והפך לשגרה ובוער בנו הצורך להזכיר שחייבים לפעול כעת", אומר ד"ר ערן.

בשבעה באוקטובר, לאחר ארבע שעות בהן החזיק את ידית דלת הממ"ד בתורנות עם אשתו, נקרא ד"ר נחושתן לטפל בפצועים, ופתח יחד עם פרמדיק צבאי ואחות הקיבוץ אר"ן לטיפול ולפינוי פצועים עד סוף הקרבות בקיבוץ בלילה. כחבר כיתת הכוננות של קיבוץ רעים, ד"ר נחושתן נשאר בקיבוץ לאחר הפינוי כדי לשמור ולהתחיל את השיקום בחודשי הלחימה הראשונים. בפברואר הוא חזר לעבוד במרפאות העוטף ובמרפאה בתל אביב שיועדה למטופלים המפונים.

"מענה טלפוני למטופלים נעשה אצלנו מאז מבצע צוק איתן ובמשך כל התקופות המתוחות באזור, כמחויב מהמצב וכך גם החל מהשמונה באוקטובר", מספר ד"ר ערן. "מאז, שמרנו על מתן שירות רציף, גם טלפוני, כשלא היתה ברירה, למפונים הפזורים בכל רחבי המדינה, במרפאות ובביקורי בית. כל צוות המרפאה, שרובו גר באשכול, מבקש תמיד לתת מענה אופטימלי לכל פנייה, לכל חברי קופות החולים. לאחר יותר מ-200 ימי מלחמה, בהם אנו פוגשים את מטופלינו ברגעים הקשים ביותר בחייהם, אנחנו מתחילים להבין עד כמה הטראומה עמוקה".

מהשמונה באוקטובר נתנו הרופאים שירות באמצעות תור טלפוני וכשניתן היה חזרו לטפל במרפאות ארעיות ובהמשך לשירות רגיל. עתה, במקביל לשירות הרגיל במרפאות, יעניקו יום עבודה אחד לטיפול במשפחות החטופים במאהל "בוגרי מעלה הבשור" מול הקריה בתל אביב – "מרפאה למטופלינו הפליטים שטרם חזרו לביתם, לתמיכה במשפחות החטופים ובקריאה להתעוררות וקריאה לממשלתנו להחזיר את החטופים", כדבריהם.

"כרגע אנו ממשיכים לתת שירות למטופלים שלנו שמורגלים בתורים טלפונים", מספר ד"ר ערן. "יש מטופלים שכעת מפונים למרכז ואם יהיה צורך בבדיקות, נקים פה מערך שיתאים לכך. כבר אתמול הגיעה אמא של חטוף מקיבוץ נירים שאין לה רופא ואנו מטפלים בה. יש לנו גיבוי של המנהלים שלנו בקופת החולים מכבי, אך אנו מייצגים את עצמנו כרופאים של העוטף בלבד. אנו מזמינים רופאים אחרים להצטרף אלינו. התגובות תומכות ויש כבר כמה עמיתים שהודיעו כי יצטרפו".

בהודעה שהופצה לעמיתים כתבו הרופאים: "אחרי 207 ימים, עדיין 133 חטופים בעזה. אחרי 207 ימים בהם אנחנו פוגשים שומעים ובעיקר מרגישים את תושבי העוטף שמנסים לחזור הביתה, אנחנו נשברים מבפנים. במרפאה במאהל אנשים  שואלים ומתעניינים, מעטים עוצרים להביע תמיכה. הרחוב הומה, כולם בשגרתם, והם עוברים ליד מאהל משפחות החטופים כאילו זה מיצג קבוע שכבר לא מספק עניין.

"זה הרגע שבו כל אחד מאיתנו צריך להסתכל על ילדיו ולחשוב לאיזה עתיד הוא רוצה שהם יגדלו - לעתיד בו הפקרה שלהם לצרכים פוליטיים ומדיניים תהיה עניין שגרתי.

"כאנשי מערכת הבריאות, ובעיקר אנחנו העובדים בקהילה, שרואים יום יום את החרדה, האבל, הכאב הבלתי נסבל ובלתי נגמר, לנו יש יכולת השפעה המטופלים שלנו זקוקים לנו ומעריכים את הטיפול. ביום רביעי הבא נפתח שוב את מרפאתנו ואנחנו קוראים להצטרף אלינו ולפתוח מרפאות תמיכה במשפחות החטופים, להגביר את המודעות ולהעיר את הציבור. אי אפשר אחרת".

נושאים קשורים:  מפונים,  משפחות החטופים,  רפואת משפחה,  ד"ר עמית נחושתן,  ד"ר אורן ערן,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.05.2024, 09:30

לצערי עוד כתבה עם ניחוח פוליטי, וזה מתסכל ומייאש. למה אי אפשר לספר על פועלם של הרופאים המדהימים האלה בלי לערב פוליטיקה?
שחרור החטופים לא ממוסמס, הממשלה וכוחות הבטחון כל הזמן פועלים להשבת החטופים, יום יום ושעה שעה . מה לעשות שזה לא פשוט? שהדרישות של החמאס לא הגיוניות ולא ניתן לקבל אותן? יצאתם מדעתכם אם אתם חושבים שהעיכוב בהשבת החטופים נובע מסיבות פוליטיות , זה הזוי, זה עצוב וזה מראה כמה רחוק שטיפת מוח יכולה להגיע.
החטופים יקרים ללב כולנו, והממשלה עושה כל מה שהיא יכולה כדי להשיבם. אבל היא במקרה גם מחזיקה בהגה וצריכה לדאוג לבטחון של כולנו, של כל תושבי ישראל. לתת לחמאס את כל המחבלים ולצאת מעזה זה לא פתרון בר קיימא למדינת ישראל, מתי תבינו את זה. יש למובילי הממשלה והצבא אחריות לא לעשות צעדים שיסכנו את כולנו וימיטו עלינו כלייה. מתי תבינו שהתמונה רחבה הרבה יותר ושיש אינספור שיקולים בנושא הזה.
כתבות כאלה, מפגנים כאלה, אמירות כאלה שמטילות אשמה על הממשלה ולא על החמאס, רק פוגעות במאמצים להחזיר את חטופינו. רק מחמירות את הדרישות. מתי תבינו שמתן גב חזק לממשלה והפגנת אחדות אמיתית כבר מזמן היו מאפשרות החזרת החטופים. אתם עושים נזק בל יתואר.
כתבות כאלה שמציגות דעה פוליטית במקום עובדות, זו עוד דרך של הר"י להמשיך ולפלג. קברניטי הר"י חטפו לנו את הארגון ומשתמשות בו ככלי פוליטי באופן הכי אנטי דמוקרטי שיש. ויש להם את החוצפה להאשים את הממשלה במיסמוס משיקולים פוליטים. ממשיכים להתסיס ולפלג ולעצב תודעה באמצעות כתבות "תמימות" כאלה.
שוב אדגיש, הרופאים עליהם מדובר בכתבה לא פחות ממדהימים. עושים עבודת קודש של ממש.
אבל די, די כבר עם פוליטיקה. תנו לצה"ל ולממשלה לעשות את עבודתם, אנחנו במלחמת קיום.
ותנו לרופאים שדעתם הפוליטית שונה משלכם , להרגיש בבית בהר"י. כי אנחנו כבר מזמן לא מרגישים פה בבית.

אנונימי/ת
03.05.2024, 09:55

זה כ"כ נאיבי להגיד שענייני השבת החטופים לא נגועים פוליטית.
כנראה שדברים אחרים לא היו עוברים אצלך בתמימות מעוררת רחמים שכזאת.

אנונימי/ת
03.05.2024, 11:13

צודק!!!

אנונימי/ת
03.05.2024, 11:00

כן, זה פוליטי, זה גם פטריוטי. מסכים שלא צריך להתיפיף ולכן אומר זאת כך: ביבי הראש, ביבי האשם. ויפה שעה אחת קודם

אנונימי/ת
03.05.2024, 12:21

לא נמסט לאלה שמשמאל המפה לחדור עם אג'נדה שמאלית פרוגרסיבית הליברלית לכל תחום אפילו מקצועי ?
חסר לנו הפגנות,חסימות כבישים ,מטרדים בשכונות איפה מגורים של פוליטיקאים ,גם לפה מביאים זה ?
אני מבקש הנהלת אתר להפסיק זה ,
לא לתת במה לא משמאל וגם לא מימין.

05.05.2024, 19:48

אני חושבת שלמען האינטגריטי של "דוקטורס" כדאי לשנות מדיניות ולהפסיק לפרסם תגובות אנונימיות. האנונימיות מעודדת התלהמות.

אנונימי/ת
06.05.2024, 09:11

נעמי אם כבר התייחסת לאינטגריטי ומדיניות האתר, אז האתר נועד בראש ובראשונה לרופאים חברי הר"י (ולא לאחיות פנסיונריות).

09.05.2024, 14:12

אנונימיות הינה לבישת מסכה שאופיינית לאנשים שמפחדים לדבר בשמם שמה מישהו יגיד.. יש לכל איש שם!

אנונימי/ת
09.05.2024, 16:19

ואהוד שרביט הוא עוד רופא שחושב שלהגיב בשם גלוי במרשתת לאחר יציאה לפנסיה כרוכה באומץ לב ניכר...
יאמר לזכותו שהוא בחברה "טובה"